Zayaz in 2023

In 2023 startte Charlotte Beukeboom als bestuurder bij Zayaz. Onder haar leiding bleven we ons inzetten om de waardering van onze huurders voor de dienstverlening te laten stijgen. En met resultaat, want op alle 3 de onderdelen van de Aedes Benchmark over dienstverlening (reparatieverzoek, nieuwe huurders en vertrokken huurders) ging de tevredenheid omhoog.

Met 135 nieuwbouwwoningen voegden we in 2023 voor 135 huishoudens een thuis toe in de gemeente ’s-Hertogenbosch. We verduurzaamden in 2023 maar liefst 480 woningen! Daarmee heeft nu 86,8% van al onze woningen een energielabel C of beter (2022: 84,4%).

Op deze plek delen we meer feiten & cijfers over 2023. U vindt meer informatie over Zayaz op onze website.

Nieuwbouw

Hier voegden wij in 2023 nieuwe plekken toe voor 135 huishoudens:

Rapportcijfers van bewoners

Waar gaat de huur naartoe?

In 2023 was de gemiddelde huurprijs voor een (zelfstandige) huurwoning bij Zayaz € 540 per maand. Hieronder ziet u wat er afgelopen jaar per verhuureenheid gemiddeld bij ons binnenkwam, en waar dit geld naartoe ging.

Duurzame woningen

Elk jaar verduurzamen we een deel van onze woningvoorraad. Hiervoor maakten we in 2018 afspraken in het Stedelijk Duurzaamheidsakkoord.
Eind 2023 had 86,8% van onze woningen een energielabel C of beter (2022: 84,4%).

Onderhoud en renovatie

In verschillende projecten verspreid over de stad verbeterden wij in 2023 woningen door ze te renoveren of verduurzamen:

Verhuurde en verkochte woningen

Financiële cijfers