Achterstand

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Als u niet op tijd betaalt, sturen wij een betalingsherinnering. Het kan gebeuren dat u uw huur niet op tijd kunt betalen. Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij gaan graag met u in gesprek. Ook de gemeente kan u helpen met uw geldzaken.

Geldzorgen? Laat het ons weten!

Geldzorgen kunnen door allerlei redenen ontstaan. Bijvoorbeeld door werkloosheid en ziekte. Maar ook door de stijgende energieprijzen en oplopende voorschotbedragen. Of door een combinatie van factoren. Het is belangrijk dat u op tijd aan de bel trekt.

Moeite betalen energierekening

Komt u in de problemen door een hoger maandelijkse bedrag dat u voor energie moet betalen? Verlaag dan niet zelf het voorschotbedrag. Want dan kunt u bij de jaarlijkse eindafrekening fors moeten bijbetalen. Neem bij betalingsproblemen allereerst gelijk contact op met uw eigen energieleverancier.

Leidt dit niet tot een oplossing? Laat dit aan ons weten voordat u verder in de problemen komt. Er zijn namelijk regelingen vanuit de landelijke overheid en gemeente waar u mogelijk gebruik van kunt maken. Zoals energietoeslag. Meer informatie hierover vindt u op de website van de gemeente. Vind u het lastig om deze toeslag aan te vragen? Wij kunnen u helpen. Neem contact met ons op! Of vraag hulp bij een Koo wijkplein bij u in de buurt.

Moeite betalen huur

Heeft u een betaalachterstand op de huur? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We zoeken samen met u naar een passende oplossing. Zo voorkomt u hoog oplopende schulden. Zeker met de hoge energiekosten is het belangrijk dat u het op tijd bij ons meldt. U hoeft ook niet bang te zijn dat u uit huis wordt gezet. Want voor alleen energiearmoede zetten we niemand op straat.


De video is ook beschikbaar met een ondertiteling in het Engels, Arabisch en Frans. Klik op de link voor de taal van uw keuze.
Engels: Watch the video in English
Arabisch: شاهد الفيديو باللغة العربية
Frans: Regarde le video en fracais

Vraag gerust om hulp

U kunt altijd terecht bij onze klantenservice met vragen over uw huur. Liever een afspraak op kantoor of aan huis? Ook dat is mogelijk. U bereikt ons op telefoonnummer 073-6482400. Of stuur een e-mail naar klantenservice@zayaz.nl. Onze klantenservice helpt u graag.

Zayaz doet mee aan 'Vroegsignalering'

Samen met de gemeente en andere Bossche organisaties willen we schulden voorkomen en verminderen. Bij Eerste Hulp bij Geldzaken kunnen inwoners van gemeente ’s-Hertogenbosch terecht voor vragen over geldzaken, schulden of dreigende schulden. Ook vragen over belastingen, toeslagen, of uw uitkering vallen hieronder. Bel voor meer informatie of een afspraak naar 073-615 51 55. Of kijk op www.s-hertogenbosch.nl/schulden.

U kunt ook alvast zelf kijken of u in aanmerking komt voor extra financiële ondersteuning vanuit de gemeente:
BerekenUwRecht - Start (berekenuwrechtplus.nl)

Vind u het lastig om zelf uit te zoeken welke regelingen van de gemeente u kunnen helpen? Medewerkers van het informatie- en adviespunt KOO bij u in de buurt brengen u graag in contact met de juiste mensen binnen de gemeente of andere instanties: www.kijkopkoo.nl

Blijvende huurachterstand? Wij nemen altijd contact op

Wij proberen altijd eerst met u in contact te komen via telefoon, mail, whatsapp of huisbezoek. Komen we niet met u in contact en u reageert niet op onze pogingen? Dan schakelen wij een deurwaarder in. Een deurwaarder brengt extra kosten met zich mee, die zijn voor uw rekening. In het uiterste geval kunnen wij u uit huis zetten, maar dit proberen we uiteraard altijd te voorkomen.